اخبار آهن آلات

هزینه تاسیس کارخانه میلگرد

بهناز میرلوحی
seokar ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ 0

برای تاسیس یک کارخانه تولید میلگرد قبل از هر اقدامی باید هزینه های ساخت آن را تخمین زد. برخی مواقع ممکن است به ظاهر یک کار سودآوری خوب و بالایی داشته باشد. اما هزینه های مصرفی آن بیشتر از سود حاصل باشد. به همین دلیل برآورد هزینه مهم ترین بخش شروع هر کاری است. زیرا می توان با حساب کتاب…

برای تاسیس یک کارخانه تولید میلگرد قبل از هر اقدامی باید هزینه های ساخت آن را تخمین زد. برخی مواقع ممکن است به ظاهر یک کار سودآوری خوب و بالایی داشته باشد. اما هزینه های مصرفی آن بیشتر از سود حاصل باشد. به همین دلیل برآورد هزینه مهم ترین بخش شروع هر کاری است. زیرا می توان با حساب کتاب دقیق میزان هزینه های مصرفی و سود آوری آن را بدست آورد.محاسبه کردن هزینه تاسیس کارخانه میلگرد به عوامل و معیار های مختلفی بستگی دارد.

عوامل موثر در راه اندازی کارخانه تولید میلگرد

مواد اولیه مصرفی برای تولید میلگرد

برای شروع هر کاری به مواد اولیه برای تولید یک محصول نیاز داریم. مواد اولیه مصرفی به نوع محصول تولید شده بستگی دارد. و اکثر مواد خام برای تولید میلگرد را باید از کشور های دیگر تهیه کرد. طبیعتاً تمامی این مواد هزینه هایی در بر دارند.

محدوده و مساحت کارخانه

قبل از شروع کار شما باید مساحت کارخانه خود را مشخص کنید. و با توجه به این مسئله مطلع شوید که چه حجمی از مواد اولیه را می توانید برای تولید میلگرد تهیه کرده و در آخر آن را به عرضه برسانید.
برای تولید میلگرد به دستگاه های مختلفی مانند ماشین ریخته گری، پرس کاری متالوژی و غیره نیاز دارید که هر کدام از این دستگاه ها فضای زیادی را اشغال می کنند. بنابراین شما باید محیط بزرگ تری را برای راه اندازی کارخانه تولید میلگرد انتخاب کنید.

تجهیزات مورد نیاز

همانطور که به این مسئله اشاره شد برای راه اندازی یک کارخانه تولید میلگرد نیاز به دستگاه ها و تجهیزاتی است که با آن ها میلگرد را در اندازه و ابعاد مختلف تولید کرد.

کوره پیشگرم: از این دستگاه برای پخت شمش ها استفاده می کنند.
دستگاه ول های کوره: انتقال شمش برای نورد به طرف رافینگ از طریق این دستگاه انجام می شود.
رافینگ: از رافینگ برای نورد، کاهش ابعاد شمش و همچنین افزایش طول میلگرد استفاده می شود. بعد از آن مواد توسط دستگاهی به نام رول های رافینگ به استند منتقل می شوند.
استند: دستگاه استند دارای موتور گیربکس، گاردان، غلتک های مونتاژ و گاید های ورودی و خروجی می باشد.
قیچی سرزن و قیچی متراژ: از قیچی سرزن جهت جدا سازی ورقه های میلگرد و قیچی متراژ برای برش میلگرد در طول های معین و مشخص استفاده می شود.
شان های بسته بندی: از این ابزار برای خنک کردن و آماده سازی میلگرد برای بسته بندی نیز استفاده می شود.

حجم تولید مورد نظر


حجم تولید محصولات شما بسته به مساحت کارخانه و دسترسی شما به دستگاه ها و مواد اولیه نیز می باشد. هر چه مساحت کارخانه شما بزرگ تر باشد می توانید دستگاه و مواد خام بیشتری تهیه کنید و در نهایت تولیدات انبوهی به بازار عرضه کنید. شایان به ذکر است که میزان تولید میلگرد به توان کارخانه شما و نیاز بازار بستگی دارد.

هزینه انبار داری و حمل و نقل

علاوه بر فضایی که دستگاه ها در کارخانه اشغال می کنند، باید فضا و موقعیت مناسبی برای انبار کردن مواد اولیه داشته باشید. زیرا مواد خام مورد نیاز برای تولید میلگرد به صورت انبوه وارد شده و فضای نسبتا زیادی را به خود اختصاص می دهد. علاوه بر این بعد از فرایند تولید شما باید بخشی از فضای کارخانه را برای انبار میلگرد های تولید شده مشخص کنید. همچنین حمل نقل آن ها به بازار هم مشمول هزینه هایی می شود که باید آن را پرداخت کرد.

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز

بی شک برای راه اندازی یک کارخانه نیاز به نیروی انسانی متخصص دارید. که با توجه به مساحت کارخانه، تعداد دستگاه ها و تخصص های مورد نیاز برای تولید میلگرد، تعداد نیروی انسانی متخصص و کارگر را می توان پیش بینی کرد.

قیمت میلگرد در بازار

با توجه به اینکه محصول تولیدی میلگرد است و تمام هزینه های ذکر شده از سود فروش این محصول بدست می آید. باید قیمت میلگرد را در سال های اخیر بررسی کرده و با برآورد هزینه های حدودی برای تامین مواد خام و دیگر مخارج به یک درصدی از سود تخمینی برسید که با توجه به آن کار خود را آغاز کنید.

عوامل جزئی دیگری نیز در برآورد هزینه راه اندازی یک کارخانه تولید میلگرد موثر است که شامل موارد زیر می شوند.
۱_ هزینه بسته بندی
۲_ هزینه مصالح مورد نیاز
۳_ هزینه ی اجرای طراحی انجام شده برای کارخانه
۴_ تجهیزات آزمایش نظارت و کنترل کیفیت میلگرد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
مشاوره رایگان و خرید