اخبار آهن آلات

چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

بهناز میرلوحی
seokar ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ 0
چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟-ahanexpress.com

در این مقاه در مورد اینکه چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ می خواهیم صحبت کنیم. گاهی در حین ساخت سازه به دلیل اشتباه در اجرا و تغییر در نقشه فنی و طراحی با مشکلاتی مواجه می شویم. گاهی برای افزایش دوام و آرماتور بتن و سفارش ساختمان و تغییر کاربری آن، باید پیچ ​​و مهره یا آرماتور…

در این مقاه در مورد اینکه چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ می خواهیم صحبت کنیم. گاهی در حین ساخت سازه به دلیل اشتباه در اجرا و تغییر در نقشه فنی و طراحی با مشکلاتی مواجه می شویم. گاهی برای افزایش دوام و آرماتور بتن و سفارش ساختمان و تغییر کاربری آن، باید پیچ ​​و مهره یا آرماتور را به داخل بتن پی، دال، تیر و دیوارها راند برای این منظور در حال حاضر از محصولی به نام چسب کاشت میلگرد استفاده می کنند.

چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

این نوع چسب که به آن انکر شیمیایی نیز می گویند دارای ترکیبات شیمیایی، خصوصیات مکانیکی و عملکردی متفاوتی است و به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. با توجه به قیمت میلگرد، گاهی اوقات بهتر است از این چسب ها بر روی سازه های خاصی استفاده شود تا اینکه از میلگرد بیشتر برای اقتصادی شدن پروژه استفاده شود. این روش یکی از کاربردی ترین روش ها برای افزایش مقاومت سازه های بتنی می باشد.

این چسب یک ماده شیمیایی است که از رزین های اپوکسی، وینیل استر و پلی استر ساخته شده است. نکته قابل توجه در مورد این محصولات عملکرد آنها در محیط های اسیدی و خورنده است. بنابراین اینکه چه نوع این چسب ها را برای چه منظوری استفاده می کنید سوال بسیار مهم و تخصصی است.

ویژگی مهمی که تمامی چسب های فوق باید داشته باشند ویسکوزیته مناسب در هنگام اختلاط و نصب، زمان مناسب ژل، اشباع قابل قبول، زمان نگهداری و زمان کار مناسب است. توجه داشته باشید که مهمترین نکته در مورد این چسب ها مقاومت آنها در برابر بارهای دینامیکی، استاتیکی و شبه دینامیکی است.

مزایای استفاده از چسب میلگرد:

اما این نوع محصولات چه مزایایی را در هنگام ساخت و یا مبلمان ساختمان به ما می دهند؟ در اینجا به برخی از مزایای مهم این محصول اشاره می کنیم.

  • بدون نیاز به حلال
  • تاثیر کم عوامل محیطی و جوی بر چسب
  • چسبندگی بسیار بالا
  • پیاده سازی و استقرار آسان، راحت و سریع
  • بهره وری اقتصادی
  • چسب زدن به میلگردهای گیاهی
  • در این بخش به موارد استفاده از این چسب در ساخت و ساز ساختمان می پردازیم:
  • پیچ و مهره و تقویت در سطوح افقی و عمودی
  • سوراخ های سقف، کف و دیوارها را پر کنید
  • نصب صفحات فلزی بر روی سطوح عمودی
  • نصب ستون ها، تیرها و دیوارهای برشی
  • اتصال بتن قدیم و جدید به یکدیگر

 

مزایای استفاده از چسب میلگرد-ahanexpress.com

انواع چسب کاشت میلگرد:

در این قسمت به انواع چسب های پشتی پرداخته و بررسی می کنیم که هر کدام در چه موقعیت هایی استفاده می شود. این چسب ها عموماً در سه نوع کپسول حجمی و کارتریج و توسط کارخانه های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. با آشنایی با انواع مختلف این محصول و ویژگی های هر کدام، می توانید انتخاب بهتری داشته باشید و محصولی را خریداری و استفاده کنید که برای استفاده مورد نظر شما مناسب است.

چسب کاشت میلگرد کپسولی

این نوع چسب به صورت دو جزئی (خمیر کاشت دو جزئی) تولید می شود و از خانواده پلی استر و اپوکسی وینیل استر می باشد. این نوع محصول برای پیچ و مهره های سردار استفاده می شود و روش استفاده از این محصولات کاشت و قرار دادن آنها در کپسول های شفاف و شیشه ای می باشد.

این نوع چسب ها در بطری های شفاف در بازار یافت می شوند و اندازه و حجم کپسول ها متفاوت است. برای استفاده از این محصول، دیوار شیشه ای شما باید شکسته شود تا یک چسبندگی سنگین ایجاد شود. همچنین این چسب در محیط های اسیدی و خورنده مقاومت بالایی دارد.

 

چسب کاشت میلگرد حجمی

این نوع محصول در دو یا سه قسمت موجود می باشد. این چسب سه جزئی بر پایه رزین اپوکسی BPA-پلی آمید و سخت کننده بتن است و بدون حلال بوده و برای راندن میلگرد و پیچ و مهره به بتن مسلح طراحی شده است. این محصول در سطوح مختلف بتن چسبندگی بالایی ایجاد می کند و مهندسین سازه به دلیل مقاومت کششی و خمشی بالا به این چسب علاقه مند هستند.

چسب کاشت میلگرد کارتریج

چسب فوق روی سطوح بتنی، سنگی و چوبی استفاده می شود و مانند چسب های کپسولی دو جزئی و بر پایه رزین اپوکسی (یا وینیل استر یا پلی استر) و پلی آمین (به عنوان سخت کننده) می باشد. استفاده از این محصول نسبت به دو نوع دیگر راحت تر است و کیفیت بالایی دارد.

نحوه استفاده از چسب برای کاشت میلگرد

در قسمت های قبل در مورد ویژگی ها و انواع چسب های تقویت کننده صحبت کردیم. در این قسمت به روش استفاده از این نوع محصول در سازه های مختلف می پردازیم. مراحل زیر برای استفاده از چسب های تقویت کننده در بتن استفاده می شود:

ابعاد سوراخ را برای نصب آرماتور محاسبه کنید

تعیین محل کاشت و نصب میلگردهای تقویت کننده:

  • با استفاده از مته یا سایر تجهیزات مناسب در محل تعیین شده سوراخ ایجاد کنید
  • این سطوح را با جاروبرقی و دمنده هوا تمیز کنید
  • ناحیه بالا را از هرگونه مواد چرب و روغنی و رطوبت تمیز کنید
  • اجزای چسب را ترکیب کنید
  • تزریق دو سوم چسب ایمپلنت به داخل حفره
  • میلگرد را به صورت چرخشی در سوراخ فرورفته نصب کنید
  • تمیز کردن مواد اضافی که با باز شدن سوراخ رد می شوند
  • نصب آرماتور بر روی سازه بتنی پس از گذشت زمان و عمل آن (این زمان بر اساس دمای محیط تعیین می شود.

بهترین چسب برای کاشت میلگرد:

کارخانه های بسیاری در زمینه تولید انواع چسب میلگرد فعال هستند. اگر سوالی دارید که از کدام محصولات گیاهی استفاده کنید و به دنبال پاسخی برای یافتن بهترین نوع چسب در بالا هستید، در این قسمت بهترین و محبوب ترین چسب کاشت میلگرد موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.

  • بهترین محصول باید دارای استاندارد اتحادیه اروپا و همچنین تاییدیه زلزله و آتش سوزی باشد.
  • یکی دیگر از مزایای چسب خوب این است که حداقل عمر مفید آن 50 سال است.

با توجه به این نکات بهترین چسب های موجود در بازار عبارتند از:

  1. هیلتی
  2. غلتک ثبت نام
  3. اپوکسی
  4. سرنخ
  5. ماهیگیر

سخن نهایی

یکی از چالش های همیشگی مهندسین سازه و پیمانکاران، انتخاب بهترین چسب برای کاشت میلگرد است. این محصول بر پایه رزین اپوکسی ساخته شده و در ساخت آن از مواد افزودنی شیمیایی و پرکننده های تقویت کننده استفاده شده است. این چسب استحکام بتن را به شدت افزایش می دهد و قرار دادن و همپوشانی میلگردهای تقویت کننده را آسان می کند. در این مطلب در مورد اینکه چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ فواید و روش های استفاده از آن صحبت کردیم. امیدواریم از این مقاله مفید لذت برده باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
مشاوره رایگان و خرید