اخبار آهن آلات

گریتینگ

بهناز میرلوحی
seokar ۱۴۰۲/۰۴/۱۱ 0
کاربرد گریتینگ-وب سایت آهن اکسپرس

گریتینگ با ما همراه باشید که به گریتینگ بپردازیم. صنعت ساختمان سازی از صنایع قدرتمند و کاربردی در ملت ها می باشد؛ چرا که این حرفه در آسایش و آرامش افراد جامعه نقش به سزایی ایفا می کند. این صنعت بزرگ، به طراحی و ساخت تمامی سازه های چوبی، فلزی، بتنی و... مربوط است. بدین خاطر در ساخت سازه ها…

گریتینگ

با ما همراه باشید که به گریتینگ بپردازیم.

صنعت ساختمان سازی از صنایع قدرتمند و کاربردی در ملت ها می باشد؛ چرا که این حرفه در آسایش و آرامش افراد جامعه نقش به سزایی ایفا می کند. این صنعت بزرگ، به طراحی و ساخت تمامی سازه های چوبی، فلزی، بتنی و… مربوط است. بدین خاطر در ساخت سازه ها از مصالح و ابزارآلات ساختمانی متنوعی بهره برداری می شود.

یکی از ابزارآلات کاربردی که در صنایع راه سازی نیز کاربرد دارد؛ گریتینگ می باشد. این وسیله، ابزاری مفید و با قابلیت است؛ که سبب بهبود کارایی سازه های ساختمانی می شود. این محصول از لحاظ رنگ، کیفیت، ابعاد، جنس، مدل و… متنوع می باشد؛ لذا برای طراحی و تولید انواع گریتینگ از متریال های مختلفی بهره برداری می شود.

گریتینگ با این که دارای قطر ناچیزی است؛ اما مقاومت و استحکام بالایی دارد، به طوری که تحمل وزن چندین ماشین را به طور همزمان دارد. به همین خاطر از انواع این تجهیز برای احداث و ساخت راه ها بهره می گیرند.

در مقاله پیش رو به صورت مفصل در رابطه با گریتینگ و خصوصیات آن توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر ما را دنبال کنید.

گریتینگ-وب سایت آهن اکسپرس

 

گریتینگ چیست؟

گریتینگ، محصولی شگفت انگیز در عرصه ساختمان سازی است؛ چرا که از خصوصیات کیفی بی نظیری همچون مقاومت بالا، انعطاف پذیری قابل توجه و وزن مناسبی برخوردار می باشد. به همین خاطر شرایط نصب آن مناسب و مقرون به صرفه است.

گریتینگ، نوعی شبکه صنعتی می باشد؛ که می توان از آن برای ایجاد پل در معابر پیاده شهر ها، ساخت سازه های آبی، پل، پله و… بهره گرفت، زیرا هوا و سیالات را از خود عبور می دهد. بدین خاطر، سبب ترکیب گاز های سمی نیز نمی شوند. این محصول فوق العاده، در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد، چرا که مقاومت آن چندین برابر بیشتر از سازه های بتنی می باشد.

گریتینگ در شرایطی کاملا مکانیکی توسط گروهی از مهندسان کار بلد و مجرب ساخته شده است. به همین خاطر، در برابر عوامل خورنده و محیطی بسیار مقاوم و غیر قابل نفوذ می باشد. هر یک از انواع این محصول در موقعیت خاصی از سازه های ساختمانی و راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد؛ لذا نوع کاربری این صفحه های مشبک با یکدیگر فرق م کند.

گریتینگ از لحاظ جنس، مدل، شکل، ضخامت و… در دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود؛ لذا مشتریان می بایست بنابر کاربری سازه اقدام به خریداری گریتینگ کند.

گریتینگ چیست؟-وب سایت آهن اکسپرس

 

 

انواع گریتینگ

همانطور که در مطالب فوق نیز ذکر شد؛ گریتینگ بسیار متنوع و مختلف است. به همین خاطر مشتریان بسیاری جذب خرید این محصول شده اند؛ زیرا با کمک این تجهیز می توانند محیطی امن برای زندگی یا کار خود بسازند.

برترین انواع آن بنابر جنس:

گریتینگ، یکی از برترین ابزار آلات صنعتی می باشد؛ که امروزه در مصارف صنعتی و خانگی کاربرد بالایی دارد. این ابزار از متریال های مختلفی تولید می شود؛ چرا که کارایی آن ها با یکدیگر فرق دارد. بر همین اساس، در ساخت اغلب سازه های ساختمانی استفاده می شوند.

مرغوب ترین گریتینگ های فلزی:

  • فولاد:

نوع فولادی، قدیمی ترین گریتینگ فلزی است؛ که از قدیم الایام در صنعت راه سازی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول مرغوب، از مقاومت بالایی بهره مند است؛ به طوری که از آن برای ساخت پل های زیرگذر نیز استفاده می شود.

  • چدنی:

گریتینگ چدنی از جنس روی می باشد و به خاطر شفافیت و ضد زنگ بودن اغلب در مصارف خانگی بهره برداری می شود؛ زیرا سبب افزایش زیبایی محیط نیز می شود.

  • گالوانیزه:

یکی از فلزات منعطف که از مقاومت بالایی بهره مند است؛ گالوانیزه می باشد. ساخت گریتینگ به واسطه از گالوانیزه فوق العاده است. این فلز کاربردی دارای خصوصیات برتری همچون ضد زنگ بودن، سبک، منعطف و مقاوم می باشد. بدین خاطر برای تولید این ابزار بسیار مناسب و مفید است؛ چرا که خصوصیات خود را به محصول نهایی نیز انتقال می دهد.

  • و…

پر مصرف ترین گریتینگ های غیر فلزی:

  1. کامپوزیت
  2. فایبر گلاس
  3. و…

انواع گریتینگ-وب سایت آهن اکسپرس

کاربرد گریتینگ

گریتینگ در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد؛ لذا یکی از خصوصیات اصلی آن، عبور هوا تحت هر شرایطی می باشد. از گذشته های بر سطح تمامی رود، دریاچه ها و جوب ها پل می ساختند؛ تا افراد برای رفت و آمد در شهر مجبور به دور زدن شهر یا روستا نباشند.

امروزه نیز ایجاد پل بر مصدر رودخانه ها مهم و با اهمیت است؛ به همین خاطر برخی از تولید کنندگان به ساخت سازه های پیش ساخته با عنوان گریتینگ پرداختند. این وسیله همان حکم سازه های بتنی را بر مصدر روزانه ها، جوب های شهرداری و… ایفا می کنند.

همچنین از این ابزار در مصارف خانگی برای ساخت پله های فرار نیز استفاده می شود؛ چرا که طراحی و اجرای پله به واسطه این وسیله مقرون به صرفه تر از دیگر متریال ها است.

کاربرد گریتینگ-وب سایت آهن اکسپرس

سخن پایانی

گریتینگ محصولی عالی و مقرون به صرفه در صنعت ساختمان سازی است؛ چرا که در برابر عوامل محیطی و آلاینده های زیستی مقاوم و غیر قابل نفوذ می باشد. بنابراین به راحتی و در کوتاه مدت آسیب نمی بیند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
مشاوره رایگان و خرید