اخبار آهن آلات

کانتینر و انواع آن

بهناز میرلوحی
seokar ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ 0
کانتینر چیست؟-ahanexpress.com

در این مبحث در مورد کانتینر و انواع آن صحبت می کنیم. کانتینر یکی از وسایل حمل و نقل کالا و محصولات در سیستم حمل و نقل جهانی است که به دلیل ظرفیت و مقاومت بسیار زیاد در شرایط محیطی خاص و نفوذناپذیری، بیشتر برای حمل و نقل دریایی مناسب است. کانتینر چیست؟ کانتینر یا طبق تعریف ذکر شده، مجموعه…

در این مبحث در مورد کانتینر و انواع آن صحبت می کنیم. کانتینر یکی از وسایل حمل و نقل کالا و محصولات در سیستم حمل و نقل جهانی است که به دلیل ظرفیت و مقاومت بسیار زیاد در شرایط محیطی خاص و نفوذناپذیری، بیشتر برای حمل و نقل دریایی مناسب است.

کانتینر چیست؟

کانتینر یا طبق تعریف ذکر شده، مجموعه ای از فضاهای مستحکم و ایمن با اسکلت فلزی در اندازه های استاندارد جهانی است که برای بارگیری محصولات مختلف و حمل این محصولات به تمام نقاط جهان استفاده می شود. در نتیجه پیشرفت علم و فناوری، اهداف و کاربردهای آن نیز دستخوش تغییرات چشمگیری شده است و امروزه شاهد مفهوم گسترده تر و کاربردی تری از ظروف هستیم، بنابراین با توجه به این تغییرات، مکان و کاربردهای آن تحت تأثیر قرار گرفته است. در حمل و نقل عمدتاً از نیروی دریایی و کشتیرانی استفاده می شود.

در ادامه، همانطور که در بالا توضیح داده شد، برخی از ویژگی های اساسی کانتینرها را مورد بحث قرار خواهیم داد:

 

  • قدرت و امنیت کافی دارد

  • به گونه ای طراحی شود که بارگیری و تخلیه راحت و سریع باشد.

  • با توجه به موقعیت مورد استفاده طراحی و اجرا شود.

  • باید هماهنگی قابل قبولی بین ظرفیت کانتینر و کالای در حال حمل وجود داشته باشد.

گفتیم که طرح کانتینر با توجه به شرایط و محل استفاده و همچنین کالای بارگیری طراحی و ساخته می شود. به عنوان مثال برخی از محموله های فاسدشدنی نیاز به شرایط نگهداری و تجهیزات سردخانه ای خاص و یا محصولات شکل خاصی دارند و دارای اندازه های مختلفی هستند که در آنها با توجه به شرایط ذکر شده ظرف مناسب انتخاب و با محموله مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع کانتینر:

کانتینرها بسته به شرایط استفاده در صنعت حمل و نقل انواع و موارد زیادی دارند که در زیر به مهم ترین و کاربردی ترین آنها به اختصار اشاره می کنیم و در صفحه وبلاگ توضیحات دقیق هر یک را مشاهده خواهید کرد.

کانتینر 20 فوتی

کانتینر 20 فوتی یکی از متداول ترین انواع این نوع سازه برای نگهداری کالا و مواد در صنعت حمل و نقل می باشد که دارای ابعاد مناسب، امکانات ضد سرقت بوده و حفاظت کافی از محصولات بارگیری شده را فراهم می کند. از کانتینر عمدتاً به عنوان مغازه ها، کیوسک های خدماتی یا سازه های مسکونی استفاده می شود.

کانتینر ۴۰ فوتی

 کانتینر 40 فوتی به دلیل اندازه استاندارد و فضای مناسبی که برای بارگیری بهینه محصولات در صنعت حمل و نقل، هوایی و زمینی فراهم می کند، محبوب و پرفروش بوده است. محصولات دیگری نیز وجود دارد، محصولات را می توان به طور کامل بارگیری و یکپارچه کرد. در عین حال سرعت انتقال و عمل بارگیری و بارگیری جرثقیل نیز کاهش یافته و نقطه مثبتی محسوب می شود.

کانتینر بالا باز

کانتینرهای نظامی یا به عبارت رایج کانتینرهای روباز، سقفی ندارند و محتویات بارگیری شده را با برزنت می پوشانند و برای کالاهای بلند و بلند مناسب هستند.

کانتینر مخزن

این نوع کانتینر دارای فضایی مناسب برای حمل و نقل مایعات به نقاط منتهی الیه است.

کانتینر یخچال

همانطور که از نام آن پیداست، کانتینر ریفر عمدتاً برای بارگیری مواد فاسد شدنی نصب می شود و مجهز به سیستم تبرید قدرتمند مناسب برای کالاهای بارگیری شده است.

کانتینر عایق شده

در برخی از کشورها که زمینه فعالیت آنها عمدتاً بر اساس صنعت کشتیرانی است، بسته به شرایط محیطی موجود، به کانتینرهایی با عایق استاندارد و قوی در برابر آب و طوفان و … نیاز است. و میزان استفاده از نوع خاصی از عایق انتخاب و در اختیار متصدیان آن ماده قرار می گیرد.

کانتینر مخزن گاز

این نوع کانتینر برای حمل و نقل گاز در نظر گرفته شده است و بنابراین با توجه به شرایط موجود، بدنه کانتینر باید به گونه ای برنامه ریزی و استاندارد شود که بتواند فشارهای بالا را تحمل کند و موارد ایمنی را کاملا رعایت کند.

کانتینر تهویه مطبوع

برای حمل و نقل مواد غذایی مختلف که برای نگهداری آنها نیاز به محیطی خنک و خاص دارد، از جمله انواع میوه ها و سبزیجات ضروری است.

ویژگی های قابل تایید در متر استاندارد:

کانتینرها در ابعاد و ویژگی های متفاوتی تولید می شوند و بسته به نوع کاربری با مشخصات متفاوتی عرضه می شوند، اما از نظر اندازه، معیارهای محصول مورد نظر، مشخصات فیزیکی، حداکثر وزن بار محصول، تعداد درب های ورودی و خروجی و میزان آن و اندازه و غیره اصول عادی سازی باید در آنجا رعایت و اجرا شود.

بنابراین اکثر ظروف در دو سایز استاندارد و با کاربری آسان کانتینر 20 فوتی تولید می شوند. لازم به ذکر است که کانتینر 40 فوتی با استقبال گسترده مشتریان مواجه شده است.

ویژگی های قابل تایید در متر استاندارد-ahanexpress.com

مزایای حمل و نقل کالا با کانتینر:

علاوه بر توسعه سریع فناوری و نیاز مبرم شرکت‌های مرتبط به ارسال سریع و ایمن محموله‌های شخصی‌سازی شده خود، صنعت کشتیرانی نیز به سمت اقدامات اساسی و موثر در این زمینه سوق داده شده است و این امر مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. که بیشتر انتقال و بارگیری در کانتینر انجام می شود.

از مزایا و موارد قابل توجه این روش نسبت به سایرین می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • حمل و نقل ایمن و کاهش آسیب ناشی از شکستگی یا سرقت محصول

  • هزینه های مرتبط با بسته بندی، بارگیری یا تخلیه کالا را به حداقل برسانید

  • حمل و نقل یکپارچه محصولات در کانتینر

  • مراحل سفارش و تحویل به مشتری را بدون دخالت واسطه انجام دهید

  • سرعت بارگیری و تخلیه بار

  • به روز رسانی مراحل و جایگزینی روش های جدید به جای مراحل سنتی قدیمی

بر اساس اطلاعات فوق و توضیحات همراه، تاثیر کانتینر بر مبادلات کالا و محصولات به قدری چشمگیر و چشمگیر بوده است که برخی از افراد از آن به عنوان انقلابی اساسی در بحث فناوری و حمل و نقل یاد می کنند.

سخن نهایی:

همانطور که گفته شد کانتینر راه مناسبی برای حمل و نقل انواع کالا است و به نوعی روند این کار را سرعت می بخشد. در این مقاله سعی شده است در مورد کانتینر، انواع، مزایا، معایب و حتی تفاوت آن با کاندو صحبت کنیم. امیدوارم اطلاعات کانتینر برای شما مفید بوده باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
مشاوره رایگان و خرید