اخبار آهن آلات

ورق گالوانیزه ذوزنقه ای چیست؟

بهناز میرلوحی
seokar ۱۴۰۲/۰۴/۳۱ 0
ورق گالوانیزه ذوزنقه ای چیست؟

گالوانیزه، ورق های فولادی یا آهنی هستند. که دارای یک لایه روکش فلزی از جنس روی یا همان زینک (zinc) می باشند. این لایه محافظ دو ویژگی مهم دارد که شامل، چسبندگی به فلز اولیه و مقاوم بودن در برابر اصطکاک می شود‌. استفاده این روکش ها باعث می شود ورق های گالوانیزه تا حد زیادی در برابر زنگ زدگی…

گالوانیزه، ورق های فولادی یا آهنی هستند. که دارای یک لایه روکش فلزی از جنس روی یا همان زینک (zinc) می باشند. این لایه محافظ دو ویژگی مهم دارد که شامل، چسبندگی به فلز اولیه و مقاوم بودن در برابر اصطکاک می شود‌. استفاده این روکش ها باعث می شود ورق های گالوانیزه تا حد زیادی در برابر زنگ زدگی مقاومت داشته باشند. زیرا فولاد از آهن ساخته شده و درصورت قرار گرفتن در معرض رطوبت زیاد به مرور زمان زنگ زده می زند.
ورق گالوانیزه ی ذوزنقه ای مدل خاصی از ورق گالوانیزه می باشد. در این فرم موج های مربع شکل در عرض ورق ایجاد می شود. به طور معمول در هر متر از آن، شش موج وجود دارد. ورق گالوانیزه ذوزنقه ای از زیبا ترین و پر کاربرد ترین محصولاتی است که برای سقف و پوشش دهی یک محدوده خاص کاربرد دارد. همچنین این محصول از نظر مقاومت فیزیکی، ابعاد و ظاهر با ورق کرکره سینوسی متفاوت است. به همین سبب این نوع ورق ها در صنعت ساختمان سازی بسیار رایج هستند.
در شکل دهی این نوع ورق هیچ محدودیت طولی وجود ندارد و با توجه به سفارش مشتری طول و عرض دلخواه آن انتخاب می گردد. ورق گالوانیزه ذوزنقه از پر طرفدار ترین نوع فرمینگ ورق می باشد. این ورق ها در ابعاد مختلفی در بازار قابل مشاهده می باشند. ضخامت این ورق ها بسته به درخواست مشتری بین ۳۰ صدم میلی متر الی ۲ میلی متر متغیر است. اما در حالت کلی ضخامت آن ۱۸ صدم تا ۷۰ صدم میلی متر بوده و عرض آن نیز حدوداً ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتی متر است.
فرم دیگری از این ورقه ها در بازار قابل مشاهده است. که ورق گالوانیزه ذوزنقه رنگی نام دارد. در شکل دهی این محصول چنانچه از ورق گالوانیزه با عرض ۱۲۵ سانتی متر استفاده شود، عرض ورق بدست آمده ۱۰۸ سانتی متر است. اما عرض استاندارد و مفید آن حدوداً ۸۸ سانتی متر می باشد.

اگر به دنبال بهترین راه‌ها برای قیمت پروفیل صنعتی و درک عوامل تاثیرگذار بر آن هستید، این مقاله مفید و جامع را از دست ندهید.

فرایند شکل دهی

در فرایند تولید و شکل دهی ورق، یک ورق فولادی مسطح تغییر شکل پلاستیکی داده و به شکل نهایی تبدیل می شود. اما در تولید یک محصول با شکل پیچیده، چندین فرایند برای رسیدن به شکل و نتیجه مطلوب لازم است. بیشترین فرایند شکل دهی قابل استفاده در صنعت کشیدگی، خمش و کشش عمیق است. ورق های فولادی گالوانیزه گرم به دلیل مقاومت فوق العاده بالای آن ها در برابر خوردی کاربرد گسترده ای در صنعت دارند. این محصولات از ورق های فولادی روکش شده با آلومینیوم و محصولات آلوزنیک تولید می شوند.

ورق گالوانیزه ذوزنقه ای چیست؟

ویژگی های ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

۱_ زیبایی محصول
۲_ قیمت مناسب و مقرون به صرفه
۳_ سبک وزن و ایمن در مقابل زلزله
۴_قابلیت نصب سریع و آسان
۵_پیوستگی و عدم شکستگی
۶_ دوام و مقاومت بالا در برابر رطوبت
۷_ عایق بندی حرارتی قوی
۸_ دارای خاصیت ضد زنگ

مزایای ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

یکی از موضوعاتی که امروزه در صنعت ساخت و ساز از اهمیت زیادی برخوردار است استقامت بام می باشد. که به مرور زمان با پیشرفت و مدرن تر شدن صنایع اهمیت زیبا شناسی نیز به آن اضافه شده است.
سقف یک ساختمان می تواند امنیت فضای درون آن ساختمان را افزایش دهد. امروزه ورق های بام از انواع فلزاتی همچون روی، مس، قلع و آلومینیوم ساخته می شوند. ورق گالوانیزه ذوزنقه به علت وزن سبک و مقاومت در برابر آتش سوزی و زلزله، جلوگیری از اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی محبوبیت فراوانی دارد.

کاربرد ورق گالوانیزه ذوزنقه

ورق گالوانیزه ذوزنقه ای کاربرد های فراوانی دارد. رایج ترین کاربرد آن پوشش سقف سوله و یا سقف های شیروانی ویلا ها می باشد. با توجه به اینکه ورق گالوانیزه در فرایند تولید در حوضچه روی ذوب شده غلتانده می شود، در برابر خوردگی مقاومت فوق العاده بالایی نیز پیدا می کند.
سقف هایی که با ورق ذوزنقه ای ساخته می شوند، دارای ویژگی آکوستیکی و صوتی هستند. استفاده از این محصولات موجب می شود صدا تا سقف ۵۳ دسی‌بل کاهش پیدا کند. از دیگر کاربرد های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پوشش سقف ها و دیواره های جانبی ساختمان ها
    • حصار کشی ساختمان های در حال احداث
    • ساخت پناهگاه برای پارکینگ و ساخت و ساز
    • سقف ها و سطوح خارجی خانه های کوچک یا کانکس
    • جدا سازی مناطق مختلف برای باز سازی مغازه ها و مناطق ساختمانی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
مشاوره رایگان و خرید