اخبار آهن آلات

ساندویچ پانل چیست؟ 

بهناز میرلوحی
seokar ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ 0
ساندویچ پانل چیست؟ 

شاید بسیاری از افراد ندانند ساندویچ پانل چیست و چگونه در سازه های مختلف کاربرد دارد. در این مقاله سعی بر آن است تا اطلاعاتی در مورد کاربرد پانل ها، ترکیب پانل ها و سایر موضوعات مرتبط با ساخت تابلو ارائه شود. ساندویچ پانل ها سازه های چند لایه ای هستند که جایگزین مناسبی برای مصالح معمولی (آجر و سیمان)…

شاید بسیاری از افراد ندانند ساندویچ پانل چیست و چگونه در سازه های مختلف کاربرد دارد. در این مقاله سعی بر آن است تا اطلاعاتی در مورد کاربرد پانل ها، ترکیب پانل ها و سایر موضوعات مرتبط با ساخت تابلو ارائه شود.

ساندویچ پانل ها سازه های چند لایه ای هستند که جایگزین مناسبی برای مصالح معمولی (آجر و سیمان) می باشند و می توان با اطمینان کامل از آنها استفاده کرد زیرا دارای مزایای زیادی از جمله سبکی، تحویل و نصب بسیار سریع و آسان می باشد.

هر یک از لایه های ساندویچ پانل دارای خواص فیزیکی و مکانیکی بوده و به محل استفاده خاص بستگی دارد.   این مواد از سه لایه تشکیل شده و توسط دو صفحه فولادی و یک هسته میانی به عنوان عایق از هم جدا می شوند.

 

انواع فوم ساندویچ پانل چیست؟ 

فوم عایق پلی یورتان: یکی از با کیفیت ترین فوم های موجود در بازار است که از ترکیب دو ماده ایزوسیانات و پلی آل ساخته شده و به یکی از عایق های پرکاربرد در صنعت ساختمان تبدیل شده است.

فوم عایق پلی استایرن (unolit): فوم عایق پلی استایرن نوعی فوم است که در چهار نوع ساده، مقاومتی، منبسط شده و اکسترود شده تولید می شود. مزایایی مانند مقاومت بالا در برابر رطوبت، مقاومت در برابر میکروب ها و قارچ ها، قابلیت بازیافت و وزن سبک این فوم را به یکی از بهترین انواع فوم از نظر کیفیت تبدیل کرده است.

فوم عایق پشم سنگ: فوم عایق پشم سنگ نوعی فوم است که از پشم سنگ ساخته می شود و به دلیل قرابت زیاد با محیط زیست مورد توجه سازمان های حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. عملکردهایی مانند حفاظت در برابر آتش و عایق صدا از ویژگی های فوم پشم سنگ است.

ساندویچ پانل چیست؟ 

کاربرد ساندویچ پانل چیست؟ 

ساندویچ پانل (پانل پیش ساخته) یکی از مصالح ساختمانی روز است که به دلیل کاربرد عالی و قیمت مناسب به جایگزینی عالی برای مصالح سنتی تبدیل شده است. امروزه نقش بسیار مهمی در صنعت ساختمان پیدا کرده اند. امروزه از ساندویچ پانل ها برای ساخت سازه هایی مانند محفظه بار، سایبان ها، اتاق های تمیز یا اتاق های تمیز استفاده زیادی می شود.

در ساخت محفظه های بار با استفاده از ساندویچ پانل ها توجه داشته باشید که پانل ها عایق های بسیار خوبی در برابر گرما و سرما هستند که به حفظ کیفیت غذا در این فضاها کمک می کند. همچنین با استفاده از ساندویچ پانل در ساخت کانکس ها، این سازه های پیش ساخته بسیار مستحکم و مقاوم در برابر حرارت، صدا و رطوبت می باشند.

 

ضخامت ساندویچ پانل چیست؟ 

این پانل ها در ضخامت های 4 تا 25 سانتی متر و در طول های دلخواه بنا به سفارش مشتری تولید می شوند. این امکان به مشتریان کمک می کند تا هزینه های حمل و نقل و نصب را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. ساندویچ پانل (پانل پیش ساخته) از پنج لایه تشکیل شده است: یک لایه محافظ داخلی، یک لایه محافظ بیرونی و دو لایه چسب عایق فوم پلی اورتان‌ و همچنین فوم پلی اورتان با چگالی 40 کیلوگرم بر متر مربع می باشد.

بیشتر بخوانید : خرید آهن

لطفا توجه داشته باشید که پانل های سقفی و دیواری به متر مربع به فروش می رسد. بنابراین حتما قبل از خرید سایز مورد نظر را به فروشنده اطلاع دهید. به این ترتیب کارشناسان فروش شما را در مورد قیمت و طول عمری که باید خریداری کنید راهنمایی خواهند کرد.

ساندویچ پانل چه ویژگی هایی دارد؟

 

  • مقرون به صرفه، عمر طولانی

 

  • تحمل فشار بار قابل توجه

 

  • چسبندگی بین فوم و ورق

 

  • مقاومت شیمیایی

 

  • سبک وزن

 

  • مقاوم در برابر آتش

 

  • عایق در برابر رطوبت

 

  • عایق در برابر سرما و گرما

 

نحوه نصب ساندویچ پانل

 

نصب ساندویچ پانل کار آسانی به نظر می رسد اما نصب و اجرای ساندویچ پانل باید توسط متخصصان ماهر انجام شود. زیرا کارشناس باید از استحکام و بست صحیح ساندویچ پانل اطمینان داشته باشد تا در آینده سازه مورد نظر مشکل اساسی نداشته باشد.

 

پس از نصب پانل های دیوار و سقف، نوبت به آب بندی آنها می رسد. قبل از تثبیت پانل ها، درزها باید با اسپری پلی اورتان پر شوند تا از چسبندگی خوب اطمینان حاصل شود. به این ترتیب چسبندگی و آب بندی بین پانل ها افزایش می یابد و در نتیجه مقاومت بسیار خوبی در برابر گرما، سرما، رطوبت، گرما و غیره ایجاد می شود.

 

سخن نهایی

 

ساندویچ پانل چیست؟ ساندویچ پانل ها (پانل ها) محصولات پیش ساخته ای هستند که در ساختمان سازی به منظور پوشش بادوام و سریع ساختمان ها استفاده می شوند. ساندویچ پانل ها از پلی استایرن، پشم معدنی، پلی وینیل کلراید، تخته های اکسید منیزیم و ورق های آلومینیوم، فولاد و روی برای عایق ساخته شده اند. استفاده از پانل های مواد مختلف به نوع ساختار و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

پانل ها به دو نوع دیواری و سقفی تقسیم می شوند، از پانل ها برای پوشش سقف و دیوارها برای کاهش انتقال انرژی گرمایی، صدا و رطوبت استفاده می شود. از این پنل ها در انبارها، فرودگاه ها، سالن های ورزشی و مراکز خرید استفاده می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
مشاوره رایگان و خرید